Monday 25 July 2011

Meluat

Kehidupan bekerja bagi aku memang sangat hell. Disini kau boleh nampak jelas tentang perangai buruk setiap orang. Termasuklah aku, yang sangat suka memonteng. Ok, itu cuma perangai yang dikira paling oklah~ Aku langsung tidak suka bekerja disini. Serious. Kerja orang lain aku buat, keadaan yang sangat panas, disebabkan aircond yang macam jahanam, ditambah pulak dengan manusia-manusia yang suka bergosip, lagi bertambah panas ok. Pantang nampak orang lain senang, confirm dikutuk nya. Dapat bos baik pun dicercanya, aku betul-betul tidak faham dengan mereka. Konon-konon kau yang berangan nak jadi bos? Nak mampos? Aku rasa habis jahanam semua.


Aku dapat bayangkan.


Dan sebab-sebab diatas itu jugalah aku selalu tidak pergi kerja. Bukan sebab aku malas. Ok tipu. Memang adakalanya aku sangat malas. Sangat malas untuk bangun pagi, kerana aku tidak suka bila saat mahu berpisah dengan bantal dan selimut aku. Aku sedih. Aku sangat beruntung kerana mempunyai mak dan ayah yang sangat memahami. Tak kisah kalau aku nak pergi kerja atau tidak. Ok, tipu. Mereka memang dari dulu tak berapa suka aku kerja disini.

Mak  :  Da xpayah la nak keje2, dok umah jela. Keje bkn dpt ape pon. Baik pokes kuliah
            hang je.
Aku   :  Haip! Kan dpt gak duit, blh shopping2 gne dwet sndri, xnak ke? Ke nak belanja ceq
            seumor idop?
Mak  :  Ye tak ye, lingkop la kalo asek kne blnje hang je. Ok, keje ala kadar jela..
Aku   :  Haihhh.. Ada jugak mcmni.. Cisss.. (Berkata-kata dalam hati)

Disebabkan situasi diatas jugalah aku jadi malas untuk pergi kerja. Tidak menyokong langsung mak aku itu kan. Wakakakaka! Aku rasa aku boleh jadi rajin bilamana manusia-manusia di office aku semua ditukarkan di tempat lain. Kecuali aku dan bos. Boleh gitu? Macam berscandal pulak. Damn. Bukan y'all. Sebab aku baik dan dia juga baik. Ya, mungkin dia tidak tahu perangai sebenar aku, oleh itu aku buat kesimpulan yang aku juga baik dimata dia. Damn. Baiklah, aku akan cuba usulkan pekara ini kepada bos aku kelak. Wah sangat bahagia.

Ok, Geli.

No comments: