Thursday 14 July 2011

Dahi

( Situasi ketika berWebCam )

Dia  :  Weh luasnya dahi hang?
Aku :  Eh,xah bese2 je nih..

Dia  :  Dahi u mcm jendol sikit..
Aku :  Hah?Mnde..ok je..

Dia  :  Bapak luas dahi ko weh!
Aku :  Plotak kau!kat wc mmg lah!

Dia  :  Weh,mcm padang futsal!wkakakakaka!
Aku :  Babi!!!

Aku hairan. Kenapa manusia-manusia yang berwebcam dengan aku, mesti akan cakap dahi aku luas/jendol. Padahal yang sebetulnya dahi aku biasa sahaja macam manusia normal. Adakah telah disetkan di cam yang akan membuatkan dahi seseorang itu akan menjadi luas berkali ganda? Sebabnya bila aku tengok mereka di webcam, akan terjadi benda yang sama juga. Tapi bila aku mahu cakap pada mereka, pasti mereka yang akan cakap dahulu. Aku langsung tak berpeluang. Robotkah mereka?


Sial. Aku stress..


Perlukah sebelum kami berwebcam, aku patut beritahu dahulu.. "Weh taik, jendol gila dahi hang, xlalu ceq nak tengok!" Begitu? Biar mereka tahu bagaimana perasaan dan hati aku ini. Hikss.. Selalu sahaja aku yang dipanggil jendol, aku rasa rendah diri. Tahi. Ah pening! Sudahlah, ingin aku tekankan disini bahawa dahi aku tidak jendol atau luas, dahi aku sangat kacak.

Maksud aku, normal.

No comments: