Tuesday 5 July 2011

French Class

Ok.. Bercakap pasal tugasan, banyak yang selalu aku tipu tentang ini, serious. Bekerja sambil belajar bukan sesuatu yang mudah bagi orang yang sedikit malas macam aku nih. Ya, sedikit sahaja. -_-'' Ok, nak cerita. Masa french class waktu aku mula-mula masuk dulu, aku sangat tak suka. Kerana bahasa perancis tidak semudah bahasa jepun. Kerana bahasa perancis menggunakan lidah dan aku bukan jenis lidah tersimpul. Jadi macam sangat susah untuk aku menyebut setiap perkataan yang diberi. Damn!

So masa kena buat presentation untuk kelas berikutnya, aku jadi gelabah. Sangat jahanam aku rasa. Aku memang rasa nak bunuh diri. Tapi aku tak boleh, sebab aku takut masuk neraka. Boleh gitu? Ok, bebalik kepada kelas tadi, macam-macam helah yang aku cuba fikir. Dan bila terlebih fikir, aku buat keputusan untuk plaster sahaja mulut aku guna kain pembalut serta kapas ditepi mulut aku (siap letak krim dan dettol bagi nampak real ). Konon-konon aku kemalangan dan tak payahlah aku jadi gila bercakap bahasa yang membuatkan lidah aku telipat kat depan semua orang waktu tu. WTF? Dan kerana itu jugalah aku terlepas untuk present, suka!

Aku sangat lega bila dapat ketawa berdekah-dekah dalam tandas bila aku guna bahasa isyarat dengan lecturer masa aku tipu dia tentang kemalangan tu. Wakakakaka! Sial, itulah pekara paling jahanam pernah aku buat. Tapi atlast aku kena buat juga untuk kelas yang berikutnya. Tsk.. T_T

Aku harap classmate aku tak tahu blog aku ni.

Wakakakaka!

No comments: