Thursday 21 July 2011

Masak

Ok, aku memang minat memasak dari dulu lagi, tapi kenapa semua orang macam memandang sinis sahaja pada aku bila aku kata aku suka masak? Adakah muka aku muka yang suka melantak sahaja? Damn. Boleh dikatakan sangat banyak resepi-resepi yang telah aku print out untuk aku mencuba masak dirumah. Tetapi antara beratus-ratus resepi itu, aku baru sahaja mencuba tiga resepi.  -_-' 

Tapi dari segi rasa, masakan aku memang sedap. Aku bukan cakap bohong, aku sedang berkata benar. Ya, benar. Dan sebab itu jugalah 2 minggu berturut-turut aku masak resepi yang sama. Kerana aku rasa seperti seorang chef yang handal. Aku juga selalu memaksa budak-budak itu habiskan makanan yang aku masak, kerana nanti aku berasa sedih jika makanan yang aku masak tidak dihabiskan. Dan sekarang ni, serious, aku sudah tidak boleh tengok udang lagi. Nanti aku muntah.


Aku rasa mereka juga berdoa agar aku tidak memasak lagi.

No comments: