Saturday 31 March 2012

Suka-suka menaip

Aku rasa sekarang ni masa sangat cepat berjalan. Sampaikan dah hari jumaat pun aku rasa macam hari rabu. Nampak sangat jadual hidup aku tak menentu. Aku dah bosan duduk dirumah. Aku mahu bekerja. Datuk-datuk diluar sana, sila pilih aku jadi PA kamu. HUHU. Tapi aku yakin, nanti bila dah bekerja, aku akan kembali bosan. Aku pun dah tak tahu diri aku mahukan apa sebenarnya. Damn you.

Alasan mahu bekerja? I got nothing to wear.. Bila cari baju, aku dah mula bosan dan bosan. Semua sama. Sialan. Rasa macam loser gila. Nak duit banyak-banyak, nak beli baju sesuka hati. Mahu histeria aku macam ni lah. Walaupun Man selalu membebel bila aku cakap aku tak ada baju nak pakai. Padahal almari aku asyik termuntah. WAKAKAKA. Kadang-kadang aku rasa kelakar pun ada. Gila tak ada baju. Sigh.

Rasanya aku dah lama gila tak keluar bersosial. Kalau dulu, jangan harap nak melekat kat rumah. Tapi sekarang, aku rasa kalau benda-benda dalam rumah ni boleh bercakap, dah lama dia suruh aku keluar, bosan katanyer tengok muka aku.. Aku dah mula bosan dengan rutin harian aku. Rasa macam nak lari pergi ikut Paris Hilton. Wah kau. Berangan tak sudah.

Dan nak kata aku selalu masak pun tak jugak la. Tapi sekarang dah bolehlah aku pandai juga masak. Kalau nak dibandingkan sebelum ni. Bila Ita cakap nak masak, semangat gila aku ikut Ita kehulu kehilir. Walaupun Ita selalu kata aku pengacau dapur tapi aku tak kisah. Janji aku dapat mencuri rahsia masakannya. Yela kan, nak masuk kelas memasak aku tak ada masa. Katanyer lah, padahal. HAHAHA. Jadi aku rasa ada juga baiknya terperap dirumah. Tapi dalam sebulan, adalah beberapa kali saja masaknya. Sedih.

Mengemas rumah pulak, sudah menjadi rutin aku. Dari menyapu, mop lantai dan basuh pinggan dah memang aku buat. Malulah pulak nanti kalau Man dan Ita buta-buta bagi aku duit tanpa aku menolong apa-apa. Nanti aku serba salah mahu ambil duit itu. Tsk. Kadang-kadang bila aku sedang berpeluh mop lantai dan tapak tangan sudah mula menjadi kasar, hati ada juga berkata-kata. "Kenapa Man tak sambung kontrak bibik..Bencilah macam ni." WAKAKAKA. Taklah, aku ikhlas buat kerja tu semua. Sangattt. MUAHAHA. Diam kau.

Hujung minggu pula, aktiviti selalunya sama sahaja. Pergi shopping bersama Man dan Ita. Bila ada Man, baru aku rasa lengkap semuanya. Adakah sebab aku boleh paw Man? WAKAKAKA otak kaulah. Aku sangat tertekan sebenarnya. Aku paling benci window shopping. Jadi memang kalau aku tak berduit, jangan kau ajak aku pergi ke pusat membeli belah. Sebab kau seakan mahu membunuh aku bilamana aku ajak kau balik dengan masa tak sampai pun 15 minit. HAHAHA. Bodoh. Aku memang benci gila situasi macam tu. Rasa nak bunuh diri. Kalau aku ajak balik cepat, faham-fahamlah yang aku sedang tidak berduit. Jika kau marah, sila bagi aku seribu ringgit. MUAHAHAHA.

Sebenarnya masa ni aku tak tahu nak buat apa, jadi suka-suka mahu menaip. Hilangkan bosan kater. Nak tidur pun, mata aku ni kalau tak pukul 3, jangan harap nak tertutup. Kesian aku y'all. Hurm. Bini Naser dah mula bekerja, syoklah. Tapi jangan asyik mengeluh ok. Kesian bini Wan Baser nanti. Apa kaitan? WAKAKAKA. Kejorok pulak sibuk dengan pakwe. Berkepit manjang. Sedih. Aku perlukan seorang bayi kecil untuk bermain dan membuat aku tersenyum. Wah, apa aku dah merepek ni. Ok bye. 

Kalau boleh setiap hari mahu ke D'Lugano Spa. Addicted.

Ke sebab nak tengok Diana Rafar?

MUAHAHAHA!

No comments: