Tuesday 2 August 2011

Puasa

Rasanya macam baru sahaja aku berpuasa tahun lepas, tapi sekarang bulan ramadhan datang lagi. Mungkin kerana aku baru sahaja habis ganti puasa, sebab tu tidak terasa sangat agaknya, opsss. Aku harap cuaca taklah panas sangat bulan ni, sebab kalau cuaca panas, tekak aku meronta-ronta mahukan air, aku tak suka. Nanti mengganggu konsentrasi aku untuk berpuasa. Dan aku berharap agar penyakit gastrik aku tidak muncul di bulan puasa ini. Tapi aku macam sudah terasa sikitlah. Sikit sahaja kerana aku belum boleh mula berpuasa lagi. Sedih. Tapi bahang gastrik sudah mula aku rasakan. Apakah? Wakakakaka!

Diamlah. Aku tipu sahaja.

Jadi di bulan yang mulia ini aku tidak mahu merepek benda-benda yang tidak berfaedah. Aku mahu menjadi sedikit ustazah. Sedikit? Apakah? Boleh gitu? Aku patut masuk dalam rancangan ustazah pilihan. Layak kah aku? Tolong doakan untuk aku y'all. Ok serious.

Aku mahu mengambil kesempatan di bulan yang mulia ini untuk memohon maaf diatas kesalahan-kesalahan yang telah aku lakukan pada kamu semua. Ayat-ayat ni bukan untuk hari raya ke? Apa-apalah. Aku mahu menjadi insan yang baik dari segi luaran mahupun dalaman. Ok geli. Tapi aku memang mahu begitu. Tsk. Aku tak sabar sebenarnya mahu mula puasa. Huhu. Aku rasa macam terpinggir sahaja bila tidak berpuasa. Macam semua orang sedang memandang sinis pada aku bila aku juga sibuk berebut-rebut mahu beli murtabak di bazar. Damn. Aku sudah mula terasa lapar. Eh. Ok, selamat berpuasa y'all!

Tak sabar mahu raya sebenarnya.

No comments: