Wednesday 3 August 2011

Dugaan

Ya, memang dugaan. Kerana dari tadi aku asyik TERlihat iklan-iklan makanan dan juga minuman. Apa motif tunjukkan makanan dan juga minuman itu sebelum berbuka? Damn. Aku jadi sangat lapar. Walaupun aku belum boleh berpuasa tapi aku sedang berada di office, jadi tidak ada bezanya aku dengan orang-orang yang berpuasa. Mereka yang berpuasa beruntung kerana bersahur. Aku yang tidak berpuasa tidak dikejutkan untuk bersahur. Sedih. Pagi-pagi lagi di office aku sudah berasa lapar. Tsk.

Kami dirumah bersahur antara jam 12 setengah ke pukul 1 setengah pagi. Kalau terlajak ke pukul 2 atau 3, sudah dikira sangat lambat. Apakah? Macam mananlah aku tak melempeng kalau puasa. Pagi-pagi lagi pukul 8 atau 9, cacing-cacing dalam perut aku sudah berjoget. Kasihan. Tapi tidak mengapa, biar cacing-cacing itu berdiet. Bukan selalu. Mungkin sebab mereka aku jadi lapar. Aku tak suka. Boleh buang tidak? Sigh.

Aku harap cepatlah masa ke pukul 5. Aku sudah mula pening kepala. Tak selera mahu buat apa-apa kerja. Cuma berselera untuk merasa sedikit milo ais. Huu. Aku harus menelefon mak aku untuk menghantar sedikit juadah. HAHAHA. Aku sudah tak larat mahu ketawa ataupun menaip. Otak aku juga sudah kekurangan idea untuk menghasilkan sebuah karya. Bila aku sudah kenyang nanti aku sambung menulis blog lagi. Bai.

Ayam golek tergolek-golek.

No comments: