Sunday 26 February 2012

Suatu masa

Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukah

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan

Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima


Aku tak tahu kenapa aku macam sangat suka lagu ni. Kalau boleh setiap hari pun nak dengar. Mungkin memberi maksud yang mendalam untuk aku. Bila dengar lagu ni macam semangat gila nak bercinta, yang akan aku mengharap cinta dari seseorang itu. Ok geli. Macam mana aku boleh berfikiran seperti itu? Ok, aku dah mula was-was dengan diri aku.

Aku tahu tak semua orang suka lagu ni. Mungkin yang suka pun adalah dari golongan tua. Tapi aku bukan termasuk dalam golongan tua itu, apakah?

Lagu suatu masa.

Aku  :  Weh aku suke gile weh lagu ni!
Dia   :  Ko gile ke? Aku mcm nak mati dengar. Tukar lain lah!
Aku  :  Aku harap kau mati sekarang.
Dia   :  Wtf?

Tapi kadang-kadang aku takut nak dengar lagu tu bila malam. Dia punya music macam seram sikit lah. Kalau dengar pun, aku akan pastikan aku sedang selubung dalam selimut, dan bila aku hampir mati lemas, baru aku akan tutup lagu tu dan keluar dari selimut. Kadang-kadang perangai aku pelik. Tapi aku suka macam tu.

Aku harap suatu masa nanti aku akan jadi penyanyi.
#Suka berangan

No comments: