Tuesday 8 May 2012

Pemerhati

Aku tak perlukan pemerhati yang sibuk nak menjaga tepi kain aku. Hidup aku, suka hati aku nak buat apa. Nak aku jadi hipokrit? Kau siapa? Mak bapak aku? Suami aku? Bf aku? Family aku? Hell no! Kau cuma pemerhati yang langsung tiada kaitan dengan hidup aku. Jangan nak tunjuk baik sangat tapi hakikatnya kau dengan aku sikit pun tiada beza. Malah lebih teruk. Siapa kau nak menentukan siapa diri aku? Tuhan?

Aku tak hidup dengan kata-kata nista manusia. Aku nak cakap apa, aku nak berkawan dengan siapa, aku nak keluar ke mana skalipun, langsung tak ada kaitan dengan kau. Jadi jangan sesuka hati nak tentukan siapa aku pada kau. Kau cuma manusia biasa yang suka mencari kesalahan orang lain. Kau ingat aku peduli dengan mulut jahanam kau?
Aku, mak bapak aku lebih kenal siapa aku. Tak payah kau sibuk nak tahu siapa aku.

Jadi tolong jangan jadi pemerhati aku. Aku tak kisah kalau kau nak perhati dan tak keluar apa-apa dari mulut kau. Tapi kalau dah sampai nak cakap dengan orang yang kenal rapat dengan aku, kau memang sengaja mencari pasal. Sudah terang lagi bersuluh perangai kau macam jahanam jadi tolong jangan nak bercakap pasal aku pula. Yang penting mak bapak aku tahu macam mana aku dan kau tak perlu tahu. Tak mati aku dek kata-kata nista kau.

Kau cuma ibarat sampah.

No comments: