Tuesday 29 November 2011

Salah

Kau pernah tersalah hantar mesej pada orang yang sedang kau kutuk? Ohh.. Aku banyak kali. Kesian pada orang yang dikutuk kerana dia dapat tahu apa isi hati aku yang sebenar. Aku pun hairan, kenapa selalu sahaja aku tersalah hantar mesej jahanam itu kepada orang yang berada dalam mesej aku itu. Gila. Memang gila. Bayangkan kau sedang syok kutuk orang itu dan mesej tersebut orang itu baca. Kau nak mati?  

Berpeluh mak.

Situasi 1. ( Mesej )

Aku   :  Weh.. Kau nak tau x, si a tu pangai mcm jahanam. Ade ke pakse2 aku ikot
            dye beli brg, aku xsuke la! Damn! ( a bukan nama sebenar )

( Aku terhantar mesej tersebut kepada Si A ) 

Si A   :  Bangang kau........
Aku   :  Eh sori slh anta. huhu

Sah-sah dah ada nama dia dalam mesej tu. WAKAKAKA. Nasib kaulah bedah.

Situasi 2. ( Mesej )

Aku   :  Mmg da xleh tgk muke dye lgsg dah! geram lah! harap esok xjmpe dia!

( Aku nak mesej pd Si Dia sebenarnya, tersalah hantar kepada tuan punya badan )

Si B   :  Kau mmg xnak jumpe aku lg ke lia??
Aku   :  Aku nak anta kat mber aku, silap.

Bodoh. Yang ni memang aku macam hampir tercabut nyawa bila aku tersalah hantar mesej pada Si B. Memanglah aku sangat geram dengan dia, tapi tak terniat nak marah-marah dia. Alih-alih terhantar mesej kat dia. Sungguh jahanam kan!

Situasi 3. ( Mesej beberapa tahun sudah ketika sakan berskendal )

Aku  :  Cyg.. Syg nak kua an mber ni.. Pape kang syg kol cyg eh! Love you!
Dia   :  Sejak bile ckp syg cyg ni?? Mesej ngn laki mane!!!!
Aku  :  Otak kau laki mane.. Ngn b la! nak menje2 pun xblh! dalah!
Dia   :  Sori hun!!! :(

WAKAKAKA! Bodoh. Aku rasa waktu tu semua darah naik kat muka aku. Seram nak mampos. Bayangkan. Hampir-hampir pecah rahsia aku. Takut mak. Aku rasa memang sangat susahlah kalau bab-bab nak berskendal ni. Sebab aku ni memang jenis nyanyuk. Aku harap ianya tak berulang. Mak dah insaf sekarang. HAHAHA.

Jadi begitulah sebahagian daripada mesej-mesej yang aku tersalah hantar. Banyak lagi cerita, tapi aku tiada masa, kerana aku masih belum lagi menyapu rumah. Ouh~ Dan sekarang ni aku sangat berhati-hati bila aku sedang mengutuk orang, aku akan pastikan mesej tersebut dihantar pada orang yang sepatutnya dan bukan pada yang sedang dikutuk. HUHUHU. 

Pernah tersalah hantar mesej cinta pada Ita. Aku harap dia tak salah anggap.

WAKAKAKA!

No comments: