Wednesday 30 November 2011

Kami

Kami, haa kami. Aku ada seorang kawan, sahabat lebih tepat. Pinot. Tetapi namanya bukanlah pinot, suka-suka bagi gelaran tu pada dia. Malas nak panggil nama betul, sebab dia pun bukan nak guna nama betul. Guna nama Kejora? Ouh~ Geli mak nyah. Kau memang sang pondan tegar. BAHAHAHA. Aku kawan dengan dia hampir 8 tahun. Baik buruk dia semua dalam kocek aku. Comelnya cakap kocek. HAHAHA. Sejak aku kawan dengan dia, aku rasa kami tak pernah gaduh. Kau rasa pernah ke kita gaduh? Entah. Sebab aku bukan slalu nak fikir tentang dia, tak penting.

MAHAHAHA.

Ponteng kelas, main kejar-kejar, makan dalam kelas, melihat tahi berjoget, kutuk-kutuk orang, nyanyi sama-sama, ketawa sama-sama, boleh dikatakan banyak perkara yang kami kongsi bersama. Wah, nak nangis. Tapi aku taklah join kelab pondan dia. Tak kuasa mak. WAKAKAKA jangan marah adik manis. :D Sebenarnya banyak nak bercerita, tapi aku cerita yang mana sempat sahaja lah. Aku kan artis. Mana ada masa nak duduk lama-lama menaip benda macam ni. HUHUHAHA. Layan.

Ketika ponteng kelas.

Memang sangat banyak aku dan dia ponteng kelas. Tak kiralah cikgu tu baik atau garang. Memang malas, nak buat macam mana. Pernahlah beberapa kali kena tangkap. Tapi yang paling gerun bila kena main kejar-kejar dengan ustazah. Gila kau, bukannya salah besar pun ponteng kelas, tapi kenapalah si ustazah kejar kami berdua macam nak mati. Lari sana dikejar, lari sini dikejar. Akhirnya pinot mengalah, penat agaknya. Aku pun terpaksa berhenti. Kena bambu dengan ustazah dan kena rotan. Macam naik gila ustazah tu. Dia rotan sampai jari aku biru. Balik rumah mengadu dengan ita. Anak manja katakan. Hiks..

Aku  :  Tengok ni ustzah rotan smp biru tgn ceq.. :'( ( nangis )
Ita    :  Ustazah kau tu mabok ke apa?!! Bak sini tangan.
Aku  :  ( Hulurkan tangan sambil menjerit-jerit. Auta lebih. )
Ita    :  Apasal ustazah rotan smp biru mcm ni!
Aku  :  Errr.. xsiap keje skolah. ( Gila apa nak bagitahu sebab ponteng? )
Ita    :  Nanti tunjuk kat man. Bia dia pegi bgtau pengetua.
Aku  :  ( Cuak ) Ala.. Kawan ceq pun rmai kena la. Pinot pun. Xyah la. Buat malu je.
Ita    :  Kalau patah jari camne? Nak gantikn ngn jari ustazah kau?
Aku  :  Eh.. Kesitu pulak dia.. Xde ape la. Owg ok je. Dala nak rehat. Bai..

Kadang-kadang memanglah aku suka mengadu pasal sekolah pada man dan ita. Tapi aku tak sukalah, diaorang selalu nak jumpa pengetua kalau ada apa-apa hal. Emosi betul. Lagipun memang semua salah aku pun. Lainlah kalau aku baik tiba-tiba cikgu nak rotan, memang nahaslah kau cikgu. Kalau man dan ita tahu macam mana perangai sebenar aku kat sekolah. Habis! HAHAHA!

Duit tiada, tapi hati mahu.

Yang ni memang sangat banyak terjadi. Biasalah, bila dah habis sekolah, duit bergantung pada diri masing-masing. Masa duit sedang berpuaka, masa itulah hati teringin mahu berkaroke, mahu menontong wayang. Jahanam. Oleh kerana gaji aku dan pinot lain-lain tarikh, jadi agak susah mahu keluar bersama. Kalau aku sedang gaji, dia sedang berpuaka. Begitu juga aku sebaliknya.

Aku  :  Nak karoke tak?
Dia   :  Aku nga berpuaka la sial..
Aku  :  Ala.. Kite g jela kt summit.. Kate leh gosok2 kaki.. Hahahaha!
Dia   :  Ah.. xnak! situ tak best.
Aku  :  Kuang ajau, duit xde nak ckp byk! mcb.

HAHAHA. Slalu pergi kat summit tu bukan sebab apa, sebab tempatnya ada karpet, aku suka gila weh boleh gosok-gosok kaki. MUAHAHAH. Tapi tulah, selalu sahaja teringin tak kena masa. Manalah nak pergi tempat macam tu kalau duit sedang berkepuk. Gila kau. Aku malas pergi karoke dengan kawan lain sebab diaorang nyanyi lagu semua yang aku tak suka. Kalau dengan pinot, kebanyakan lagu semua aku suka. Bila lagu berkumandang, masing-masing memandang antara satu sama lain kemudian ketawa. Comel sial. WAKAKAKA. Ok, geli. 

Teman lelaki.

Selalunya aku dan dia selalu sahaja sama. Bila aku dapat lelaki yang macam ni, dia pun sama juga, Bila aku sedang bersendirian, dia juga sama. Bila bercerita masing-masing gelak. Bodoh kau. Jangan kau curi laki aku nanti sudah. HAHAHA. Sudah berjanji juga kalau nanti kami kahwin, kalau aku atau dia gaduh dengan laki, nak lari rumah. Tumpang menumpang. WAKAKAKA. Macam jahanam. Aku malas nak cerita pasal angan-angan nak kahwin kontrak pulak, panjang ceritanya nanti. HAHAHA sengal. 

Dia  :  Weh, aku macam teringin nak kahwin kontrak cm dlm novel ni..
Aku :  Weh, aku pun sama! Jual mahal dulu, tapi mahu. Hahahaha.
Dia  :  Bila hujan petir kate takut, nk tdo dgn u blh? I takut tdo sowg2.. Wakakakak!
Aku :  I mimpi baslin, takut la, nk tdo ngn you blh? Wakakakak!!!
Dia  :  Wakakakkaka mcm sial.

Setiap kali mesej dengan dia, memang jadi huru hara. Aku nak gelak guling-guling. Macam jahanam. Aku rasa kalau aku kerja atau tinggal serumah dengan dia mau aku mati ketika sedang ketawa tergolek-golek. Simpang! Tapi apa-apa pun, aku harap aku dengan dia akan kekal macam ni sampailah bila-bila. Teringin masa tua nanti bercerita tentang zaman muda-muda. Tentang usop. HAHAHA. Pinot, kau patut berbangga dapat kawan sebaik aku. Kau harus sujud syukur! MAHAHAHA. Nak cerita pasal bini Wan Baser tak boleh. Sebab dia selalu bermulut busuk. Tiada kata yang memuji aku. Jadi kau harus duduk dicelahan pokok sana! HAHAHAHA. XD

Macam mana muka aku dan pinot waktu tua nanti eh? Pakai gigi palsu tak? 


WAKAKAKAKAKAKA!!!

No comments: