Monday 31 October 2011

Perempuan itu.

Perempuan itu memang sial. Ya, sangat sial. Bukan kau, tapi kalau kau terasa, memanglah itu kau. Sumpah aku sangat benci kau! Apa aku merepek ni. Aku tak sangka dia macam tu. Malas nak cerita banyak. Tapi aku memang benci gila kat dia. Sampai bila pun. Sekali aku dah membenci, kau jilat balik pun maaflah. Tak ada lagi ruang untuk kau. Aku memang tak ingin berkawan dengan manusia seperti kau.

Syaitan bertopengkan manusia.

Sangat layak gelaran itu untuk kau. Pasti kau sedang tersenyum dengan situasi sekarang ni. Kau menang dan aku kalah. Aku kalah sebab aku tak nak bermain perasaan dengan kau. Cukuplah aku sudah mengenali diri kau yang sebenar dan orang lain juga begitu. Kau sedang melarikan diri dari keadaan sekeliling. Dan aku? Aku pergi sebab aku sudah sangat tawar hati. Jijik melihat kedaan dan manusia yang bermuka-muka yang menghentam orang lain untuk menutup kesalahan sendiri. Kau menang.

Tuhan tahu siapa betul dan siapa salah. Diri kau kini sedang dalam ketakutan. Melarikan diri dari semua orang. Aku? Sangat gembira dengan hidup aku, dengan mereka-mereka yang sayangkan aku. Aku bersyukur kerana terkeluar dari keadaan yang sebegitu rupa. Aku tak menyesal. Sikit pun tidak. Aku percaya pada tuhan. Rezeki tetap ada dimana-mana. Aku yang sepatutnya ketawa riang. Kau patut menangis dan perlu menyimpan perasaan bersalah itu sampai bila-bila.

Sebaik mana pun dia, aku dah tak percaya sesiapa lagi. Serik!

No comments: