Wednesday 12 October 2011

Dia

Dia? Apakah? Aku mahu merepek tentang dia. Aku sangat sayang dia. Sangat. Terlalu. Gila. Tak dapat nak cakap macam mana aku sukakan dia. Sangat comel walaupun agak tua. HAHAHA. Setiap hari tak sabar menunggu malam tiba. Akan bergosip. Bergosip pasal apa pun. Semua akan berakhir dengan gelak tawa. Comel. Kalau dia sebelah aku, dah lama aku lenyek-lenyek guna bantal. Geram.

Waktu aku terkapai-kapai ke sana ke mari dia datang menceriakan aku. Tak suka. Tapi tersuka. Dan sekarang sangat suka. Tuhan. Aku bersyukur kerana ditemukan dengan dia. Yang aku rasa dapat membimbing aku. Tak kira masa. Aku jatuh ataupun bangun. Dia tetap ada memberi semangat walaupun tidak depan mata. Aku tak sehebat paris hilton. Tapi dia masih sayangkan aku. Jika sebaliknya yang berlaku. Aku akan pastikan nasib dia sama seperti seekor nyamuk.

Aku suka mengusik dia. Dia akan jadi gelabah. Sumpah comel. Walaupun tua. Aku tak suka waktu dia mengantuk. Dia akan tinggalkan aku. Sedih. Ok geli. Dalam erti kata lain, dia boleh menjadi ayah aku, mak aku, cikgu aku, kawan aku, adik aku, cinta aku. Semua. Aku sangat beruntung memiliki dia. Dia adalah dia. Dan aku adalah aku. Kami serupa.

Walaupun adakalanya ribut melanda. Sungguh. Aku sangat benci. Rasa ingin membunuh dia. Tidak perlu lagi dia dalam hidup aku. Tapi. Berfikir sejenak. Aku tak boleh tinggalkan dia. Aku takut. Takut tidak lagi berjumpa insan seperti dia. Aku lemah tanpa dia. Sihir apakah yang dia guna? Dia umpama Barney aku. Suka gila.

Aku berharap. Agar aku dan dia berjodoh. Walaupun sangat banyak halangan yang datang. Aku harap aku dan dia dapat bersama menjalani liku-liku kehidupan yang akan datang. Tidak lengkap hidup aku tanpa dia. Sungguh aku sangat rindukan dia. Ingin sekali memukulnya. Buat aku gila begini. Damn.

Terima kasih kepada dia! :' )

No comments: