Thursday 16 June 2011

Lagu 60an

Hari-hari bekerja aku selalu didendangkan dengan lagu-lagu 60an. Kerana aku berkongsi bilik dengan seorang pakcik. Ok, pakcik. Mula-mula tu aku agak stress juga, tapi setelah beberapa tahun aku diselimuti dengan lagu-lagu orang tua, (diselimuti?) aku jadi lali. Aku jadi suka pula. Kadang-kadang aku cepat-cepat salin lirik pastu aku google dan aku terus download. Apakah? Adakah aku sudah tua? Ataupun jiwa aku sudah sebati dengan orang-orang tua dan juga lagu-lagu mereka? Aku redha.

(Berkumandang lagu Hassan dan Hasnah)

Orang : Weh..Ko xpening ke denga lagu2 cani?
Aku    : Apa hal plak?Aku ok je..(aku jadi tak kool)
Orang : Kalo aku,aku da mati.Gila tua.
Aku    : Tu..Ko xmati pon?Dala,jgn kacau aku,pegi klua sane.
             (Aku sangat suka lagu Hasan dan Hasnah, jadi, aku tidak mahu diganggu)

Dan sebab itu juga aku save siaran klasik nasional dalam kereta aku. Gila tua?

Diam.

No comments: