Tuesday 6 March 2012

Ada apa pada nama

Aku masih ingat lagi waktu aku kecil dulu. Aku banyak berdebat dengan Man dan Ita tentang nama aku. Aku selalu tidak berpuas hati dengan nama aku. Perkara ini selalunya berlaku ketika aku selesai menonton sesuatu cerita atau mendengar sesebuah lagu. Kerap terjadi begitu. Contohnya :

Ketika habis rancangan Doraemon.

Aku  : Nape dulu xltk name ceq doremon? Doremon hebat gile!
Ita.   : Drp ltk nme doremon baik ltk nme suneo.
Man : Gaint pun ok jugak.
Aku  : Dorang tu laki ceq ni pompan. Doremon pompan..!

Betul ke doraemon tu perempuan? WAKAKAKA! Maklumlah dulu aku budak-budak mana nak tahu. Sah-sah suara doraemon tu macam jahanam sampai aku tak dapat bezakan antara suara lelaki dan perempuan. Nasib baik nama aku bukan Doraemon. Takut juga kalau-kalau budak kecil tak tahu aku ni laki atau perempuan. Lega.

Ketika habis rancangan Titanic.

Aku  :  Hensemnya Jack! Jaat xnamakan ceq Rose. Dengki kan?
Man :  Ingat ang bunga ke apa? Baik letak nama raya. Bunga raya.
Ita    :  Xyah, teratai layu di tasik madu je senang.
Aku  :  Sila diam encik tongkat ali dan puan kacip fatimah.

Aku nak nama Rose tu bukan sebab aku suka nama tu. Tapi sebab aku nak berangan jadi macam Rose yang dapat bercinta dengan Jack. Jack sangat kacak. Aku sangat suka. Tapi sekarang tidak lagi, kerana muka Leonardo DiCaprio dah macam bunga kembang semangkuk. Kenapa muka kacak sebegitu boleh terjadi perubahan yang drastik.
Kesian Jack aku. Leonardo DiCaprio, kau sangat kejam.

Berkumandang lagu Isabella.

Aku  :  Sedapnye name Isabella. Napela name ceq xmcm tu.. Xpela nak namakan 
           ank ceq jela nti. At least dpt la jugak wlpn bkn nme sndri.. Sedih.
Ita    :  Kalo ang nak name Isabella, ang nak dpt laki rambut macam Amy Search?
           Sarang tebuan.
Aku  :  Eh? (Takut) Sejak bile lak ceq suka nama Isabella?
Ita    :  Pulakkk..

Ita suka menakut-nakutkan aku. Aku tak suka macam tu. Memang aku sangat suka nama Isabella tu. Kalau dengan budak-budak, aku selalu tipu nama aku Isabella. Contoh :

Budak :  Atak.. Name atak cape?
Aku     :  Atak? Otak kau lah. (Dalam hati) Nama akak? Panggil je Isabella.
Budak :  Atak Itaberak? Hihihih.. (Dia terus berambus)
Aku     :  Itaberak? Ita berak? WAKAKAKA! 

WAKAKAKA. Aku suka budak tu. Patutnya aku bawa dia berjumpa dengan Ita. Aku pasti Ita akan menjadikan budak itu sebagai musuh ketat di dalam mimpi-mimpinya. LOL.

Memang sangat banyak sebenarnya nama watak-watak yang aku inginkan ketika aku masih belum matang. Kesian Man dan Ita asyik kena protes dengan aku. MUAHAHA. Tapi aku sangat bersyukur kerana Man dan Ita tak berikan nama yang aku suka tu sebab semuanya macam pelik jahanam. Aku rasa nama yang Man dan Ita berikan pada aku tak sama dengan mana-mana nama lain. Aku bersyukur dapat nama aku sekarang ni.  Sudahlah, aku mahu tengok cerita Hot In Cleveland. Aku harap satu hari nanti aku dapat tukar nama jadi Valerie Bertinelli. WAKAKAKA. 

Bayangkan kalau nama aku Minnie Mouse. Mampos aku tak campur orang.

No comments: