Tuesday 22 November 2011

Rambutan

Sekarang ni aku sudah malas mahu bersolek atau berdandan. Kalau dulu, nak pergi kedai mamak pun punyalah aku mekap sana sini. Motif, nak dapat barang murah dari mamak. WAKAKAKA. Kalau dulu aku kerap ke salun rambut, tapi sekarang haramjadah. 3 bulan sekali pun haram. Aku perasan juga yang rambut aku sekarang dah macam dawai. Kesian si dia tersekat jari bila membelai rambut aku. MUHAHAHA. Tipu sahaja, kau nak mampos pikir macam tu? Damn.

Situasi ketika berada di 7eleven dengan rambut yang tidak disikat.

...    :  Rambutan.. Rambutan.. Hahahahha..
Aku :  Gila jual rambutan dalam ni lah. ( bebel )
...    :  Weh nok!!! Hahahaha..
Aku :  ( Aku toleh pada orang tu. Aku pun hairan kenapa aku toleh )
...    :  Sombong sial, panggil xnak tengok!
Aku :  Hah? Masa bila hang pangei? Xdgq pon..
...    :  Yang haku panggil rambutan tu hang la! Gila rambut weh!! Wakakakaka!
Aku :  Hah?! Babi kau. Berambus dari sini!
...    :  Hahahahaha!!! ( Gelak sakan bersama kawannya )
Aku :  Babibabibabibabi! ( Dalam hati )

Sepanjang berada di situ aku terasa seperti semua orang sedang memandang ke arah aku. Dan aku terasa seperti diri aku memang macam rambutan yang sedang berjalan membeli belah. Aku tak tahu kenapa aku berfikiran bodoh seperti itu. Aku terpaksa jalan sambil menundukkan kepala. Jahanam. Kenapa aku selalu dapat kawan yang cakap tidak berlapik sampaikan aku juga berfikiran seperti mereka. Rambutan berjalan. HAHAHAHA. Bodoh, aku terasa ingin membotakkan kepala waktu tu.

Nasib baik muka aku tiada bulu, kalau tak? Sah-sah aku memang rambutan.

No comments: