Tuesday 26 July 2011

Hati

Kalau nak di ikutkan, hati aku memang sudah sangat ranap. Ya, aku hairan kenapa ada segelintir kawan-kawan aku yang selalu sangat nak mempergunakan aku untuk kepentingan diri sendiri. Mungkin sebab aku terlalu open minded jadi mereka langsung tidak mempedulikan hati dan perasaan aku. Ok, memang geli. Aku juga rasa begitu bila aku sedang menaip ayat-ayat tadi. Damn. Tapi mampuslah, aku memang sangat geram. Main langgar sesuka hati kau. Kau ingat aku balaci kau ke sial?

Mungkin juga salah aku kerana selalu wujud perasaan kesian dalam diri aku. Walaupun kau buat jahanam dengan aku, aku tetap diam tidak mahu kau kecil hati dengan kata-kata aku bilamana akan ada ayat-ayat pedas yang akan keluar nanti. Itupun kalau aku sangat marah baru kau akan tahu macam mana hantu nya aku ini. Ok, aku memang tidak suka marah sebab kalau aku marah nanti aku akan jadi sangat benci pada kau, pada kroni kau. Jadi aku lebih suka beremosi.   

Memang aku selalu nampak happy dan selalu tidak ambil kisah dengan setiap perangai manusia yang lain. Kerana jika aku selalu mahu menyibuk hal orang lain, aku akan menjadi kaki gosip. Jadi tidak ada bezanya antara aku dengan manusia-manusia di office aku itu nanti. Cukuplah, aku sudah tidak mahu menambah dosa kering. Kalau kau mahu, itu kau punya pasal, tapi jangan sesekali mahu libatkan aku dengan perangai busuk kau itu.

Jangan buat tahi dengan aku.

No comments: